Livet i Indien börjar ta form


Så börjar någon form av vardag att ta form här i Indien. Vi har nu flyttat in i vår lägenhet som fortfarande bara har några få och temporära möbler. Men vi börjar fylla på i hyllorna i köket och har inhandlat en hel del nyttosaker som tvättmedel o.s.v. Vi börjar att vänja oss vid att ac-fläktarna låter som små flygplan och att vakten står i givakt när vi går in och ut.

Igår hittade vi "vårt" poolområde som vi genast löste ett års medlemsskap i (kostade visserligen ca 5000 kr för familjen ett år men bada måste vi när vi är här). Stället är ett gammalt hotell som myndigheterna har stängt av någon anledning, som nu har öppnat igen som ett badhotell. Det var lugnt och riktigt fint med parkanläggning och det bästa av allt, poolen var perfekt djup för tjejerna som bottnade överallt.


Jag har en minnesbild av Indien från mina so-lektioner när jag gick på högstadiet; kontrasternas land. På en bild i läroboken visades ett ståtligt palats och som närmsta granne var ett skjul där en hel familj trängdes för att få plats. Jag måste bara tillägga att min so-bok hade rätt...När vi igår kväll åkte hem efter att ha tittat på den nyaste Harry Potterfilmen hamnade vi på en bakgata till vårt bostadsområde. Där hade massor av människor redan "gått till sängs" eller rättar sagt lagt sig på trottaren för att sova. Tufft att se alla barnen ihoprullade på det hårda underlaget och vi bestämde oss direkt för att sluta klaga på att vi fått för hårda madrasser i vår lägenhet...




En liten kompis som vi såg på väg till Delhi...han hade lärt sig hur man charmar människor att dela med sig av sin mat...

Kommentarer
Postat av: Sara

Och jag som klagade i morse på att min 105 säng var på tok för liten för två.. Nä du Anna, bara det finns kärlek över lever man. Ta ett dopp för mej också i erat badhotell ;o) Kramar Sara

2009-07-19 @ 13:05:27
URL: http://kjellqvisten.blogg.se/
Postat av: alva

oh, vad söt. hej jag besöker din blogg. :)

hur har ni det i indien?

hälsa familjen, dem här hemma hälsar!

2009-09-23 @ 15:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0