India here we come again

Då var det snart dags igen att återvända till landet vid Himalayas rand och jag måste erkänna att det känns riktigt bra. Tre månader hemma i ett underbart sommarsverige är snart slut och jag känner att jag är redo att vistas ytterligare ett år i landet "både och". Jag hoppas att detta år kommer innebära många nya resemål och nya erfarenheter, och jag behöver defenitivt bättra på min backhand och serve. Yogan är också något som jag saknar oerhört mycket eftersom min kropp åter igen börjar att kännas som en "brun bambu". Några extra kilon har också lagts på om sanningen ska fram. Det är ju bara så hopplöst svårt att få tiden att räcka till och det första jag prioriterar bort är min egen träning...trist. Sen ska vi inte prata om all god mat som vi kommer över, hur lätt som helst i Sverige. Jag säger bara, "vi har det för bra" när det gäller mat!!!

Vi har hunnit med en hel del under vår vistelse här hemma och jag känner en stor tillfredställelse när jag tittar ut på vår "make over" av uppfarten, gårdsplanen och baksidan. Tack Fredrik! för ett väl utfört arbete. En underbar "kusinvecka" där barnen njöt i stora drag av att umgås med kusiner och jag måste erkänna att jag fick en härlig känsla från mina barndomsår då sommarloven var oändliga. Wilma, Ellen och jag själv har deltagit i ridläger och jag är riktigt nöjd med hur min Islandshäst utvecklas. En hel del fiske har hunnits med både från land och båt där fiskelyckan har varierat. Tillsist ska jag också nämna den senaste veckan som har innehållit allt från knytkalas till dop. Lilla Emma är nu en ovetande medlem av guds familj :) trevligt var det i allafall.

Så nu när jag summerar min Sverigevistelse känner jag mig väldigt mätt...både i sinnet och i magen,  India here we come again.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0